הפקת חשבוניות עם מספרי הקצאה של חשבונית ישראל

השתנה ב ב', 27 מאי ב- 8:43 לפני הצהריים

החל מתאריך 5/5/2024 נדרשים בעלי עסקים המפיקים חשבוניות בסכומים העולים על 25 אלף ש"ח לקבל אישור לכל חשבונית מרשות המיסים. בשנים הבאות סכום החשבונית הדורש הקצאה ירד ב-5000 ש"ח כל שנה.

האישורים מתקבלים באמצעות פניה לרשות המיסים באופן ממוכן (מערכת התוכנה שלנו מבצעת זאת עבורכם), אך נדרש רישום לרשות המיסים לצורך כך.

ניתן לקרוא על דרישות אלו בקישור הבא של רשות המיסים:

https://govextra.gov.il/taxes/innovation/home/israel-invoices/


תוכן עניינים


לצפייה בסרטון להדגמת הרישום והשימוש:


תהליך העבודה

כניסה למערכת של איי פוינט ורישום

יש לבצע רישום ראשוני לאתר חשבונית ישראל. המערכת בודקת אם יש רישום קיים ומציגה התראה למשתמש אם אין:


ההתראה מוצגת גם במסכים הקשורים להנהלת חשבונות והפקת חשבוניות. הלינק ("לחץ כאן לביצוע תהליך ההרשמה", המוצג בתמונה לעיל) מאפשר כניסה למסכי ההגדרה הראשוניים של חשבונית ישראל.
 (ניתן להגיע לאותם מסכים גם דרך מסכי הגדרות המערכת)

לאחר לחיצה על הלינק יופיע המסך הבא:


מסך זה מצריך מהמשתמש הגדרה של כתובת אימייל לשליחת עדכונים של חשבוניות שאמורות לקבל מספר הקצאה, אבל מסיבה כלשהי לא היה ניתן לקבל מספר מחשבונית ישראל. נתון זה הוא חובה לקבלת עדכונים במייל על תקלות ולא ניתן להמשיך לשלב הבא ללא הגדרה זו.

 

לאחר אישור, יופיע המסך של רישום משתמש לחשבונית ישראל:


מידע על איך להירשם לרשות המיסים (תאגיד ורישום לאזור האישי) ניתן למצוא של בקישור הבא של חשבונית ישראל:

חיבור לשירותי ההקצאה של חשבוניות ישראל - כל המידע לעסקים (govextra.gov.il)


שליחת בקשה למספר הקצאה

לאחר רישום, בעת ביצוע הפקה של חשבונית, המערכת מבצעת קריאה לקבלת מספר הקצאה מחשבונית ישראל.

***לכל חשבונית מעל סכום מסוים, בהתאם לשנה (ב2024 הסכום הוא 25,000 ₪ לפני מע"מ, ב2025 הסכום יהיה 20,000 ₪ לפני מע"מ וכן הלאה) המערכת תשלח בקשה למספר הקצאה מחשבונית ישראל באופן אוטומטי, אין צורך לבצע פעולה נוספת***

חשבונית שקיבלה מספר הקצאה תציג את מספר ההקצאה על גבי החשבונית המודפסת באופן אוטומטי, מתחת למספר החשבונית הנוכחי.


ניתן לראות את מספר ההקצאה שהוגדר לחשבונית במסך החשבונית עצמו, בצורה הבאה:


אם התקבל מספר הקצאה, המספר יופיע בקופסה הריקה לעיל.
ניתן לראות היסטוריית בקשה אחרונה לחשבונית ישראל על ידי לחיצה על הכפתור הייעודי לכך, שם ניתן גם לראות פרטי תקלה, אם הייתה תקלה בביצוע קריאה לחשבונית ישראל.

 


הגשת בקשה להקצאה ידנית

במסך זה ניתן גם לבצע בקשה ידנית למספר הקצאה:


ייתכן שפעולת בקשה ידנית תידרש מהסיבות להלן:

  1. הייתה תקלה בעת ניסיון קבלת מספר הקצאה מחשבונית ישראל
    במצבים אלו, חשבונית ישראל הגדירה שניתן למשוך מספר הקצאה לאחר תיקון התקלה ולהפיק את החשבונית כעותק עם מספר ההקצאה והמסך ייחשב כמסמך תקין. ניתן לבצע בקשה למספר הקצאה עד שנה אחורה מתאריך החשבונית.
  2. החשבונית לא מגיעה לסכום הדורש מספר הקצאה בפעולה האוטומטית
    למשתמש יש אפשרות עדיין לבקש מספר הקצאה. בשלב זה המערכת תתריע למשתמש, אבל תבצע את הבקשה למספר הקצאה מחשבונית ישראל.


עדכון לקוח פרטי ללא ח.פ/ע.מ


בהתאם להנחיות חדשות של רשות המיסים,

חובה לציין מספר ח.פ. של הלקוח שמקבל את החשבונית בבקשת מספר הקצאה, ולכן,

אם זה לקוח שלא מנכה מס תשומות ואין לו ח.פ. או מספר עוסק, ניתן להגדיר עבורו את המספר 999999998 בכרטיס הלקוח לצורך העניין.


את הח.פ. עבור הלקוח מגדירים במיקום הבא: 


כספים> חיפוש לקוחות > חיפוש הלקוח > פרטי הנה"ח > עוסק מורשה/ח.פ. - הזנת מספר הח"פ 999999998 עבור הלקוח > סגירה


טיפול בחשבוניות ספק

לחשבוניות ספק עם מספר הקצאה יש אפשרות להזין את מספר ההקצאה באופן ידני, באותו מיקום של חשבונית ישראל במסך החשבונית. חשבוניות ספק מאפשרות תיעוד של מספר הקצאה קיים בלבד (אין אופציה למשוך את מספר ההקצאה מרשות המיסים)


שינויים לממשק עם חשבשבת

ממשקי הייצוא לחשבשבת עודכנו וכוללים את מספרי ההקצאות כחלק מהייצוא לחשבשבת באופן אוטומטי.

האם מאמר זה היה מועיל?

נהדר!

תודה על המשוב

מצטערים! לא יכולנו לעזור

תודה על המשוב

Liquid error: 822: unexpected token at '{ "label": "כתובת הדוא"ל שלך", "type": "email", "name": "helpdesk_ticket[email]", "id": "helpdesk_ticket_email", "required" : "true" } '

ספרו לנו כיצד נוכל לשפר את המאמר הזה!

בחרו לפחות אחת מהסיבות
אימות CAPTCHA נדרש.

המשוב נשלח

אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר