שינוי תאריכי חשבוניות במערכת, לפי זמן המע"מ. הארכת מע"מ

השתנה ב ב', 17 יונ ב- 4:35 אחר הצהריים

שינוי תאריכי חשבוניות במערכת, לפי זמן המע"מ (קיצור / הארכה)


יש משרדים המפיקים חשבוניות עבור חודש. מצב זה דורש תמיכה בתוכנה, כדי שמסמכים אלו יופקו עם תאריך של חודש קודם.

לכן, על מנת למנוע "גלישה" של תאריך החשבוניות לאחר מעבר חודש, קיים במערכת אדקום מנגנון ברירת מחדל, המונע הפקת חשבוניות לתאריך הנוכחי ועד ה- 15 לחודש (שהוא תאריך סגירת מע"מ ברוב חודשי השנה). 

החשבוניות יופקו עם תאריך היום האחרון בחודש הקודם.


בתהליך הפקת חשבוניות במערכת אדקום, תאריך המע"מ מחושב אוטומטית לפי המנגנון הבא :

• מה- 1 לחודש עד ה- 15 לחודש (כולל), החשבוניות יופקו עם התאריך האחרון של החודש הקודם.

לדוגמא: בתאריך 10/4/2022 – החשבונית תופק עם תאריך : 31/3/2022 .

• מהיום ה- 16 לחודש ועד סוף החודש, תאריך החשבונית יהיה זהה לתאריך הנוכחי (יום ההפקה).


לעיתים נוצר מצב, בו תהליך הפקת החשבוניות הסתיים בתחילת החודש (לפני ה- 15 לחודש), ויש צורך להפיק חשבוניות לחודש הנוכחי, או לחילופין, לאחר ה- 15 לחודש רוצים להמשיך להפיק

חשבוניות לחודש הקודם (מסיבות שונות, לדוגמא, אושרה הארכה למע"מ, תשלום המע"מ משולם באינטרנט ועוד).

מערכת אדקום נותנת פתרונות לשני המצבים המתוארים לעיל.

** תפעול המנגנון דורש הרשאה של מפתח אבטחה 118



1. סגירת מע"מ מוקדם מה- 15 לחודש

סיום הפקת החשבוניות לחודש הנוכחי לפני ה- 15 לחודש, נעשה בלחיצה על: שחרור נעילת מע"מ, בנתיב הבא: הנהלת חשבונות->כללי->ממשקים : נעילת מע"מ


לחיצה על הלחצן, תקפיץ את ההודעה הבאה:


לחיצה על " Yes ", תעביר את מערכת הנהלת חשבונות לחודש הנוכחי, כלומר, מעתה ואילך, חשבוניות יופקו עם התאריך הנוכחי ולא יהיה ניתן להפיק חשבוניות עם תאריך מוקדם יותר.




2. דחיית יום סגירת המע"מ לאחר ה- 15 לחודש

כדי להאריך את תקופת המע"מ, יש להיכנס למסך הארכת מע"מ חודשית, הנמצא בנתיב הבא:


במסך שנפתח יש לסמן " V " בשדה הארכת מע"מ, בשנה ובחודש בו רוצים להאריך את תקופת המע"מ :


סימון שדה זה, יגרום להמשך הפקת החשבוניות עם תאריך סוף החודש הקודם , גם לאחר ה 15 - לחודש הנוכחי.

בסיום הפקת החשבוניות, חובה לנעול ידנית את המע"מ כפי שהוסבר בסעיף 1.


   .חשוב: לאחר נעילת מע"מ, המערכת לא תאפשר שוב נעילת מע"מ לחודש הקודם




האם מאמר זה היה מועיל?

נהדר!

תודה על המשוב

מצטערים! לא יכולנו לעזור

תודה על המשוב

Liquid error: 822: unexpected token at '{ "label": "כתובת הדוא"ל שלך", "type": "email", "name": "helpdesk_ticket[email]", "id": "helpdesk_ticket_email", "required" : "true" } '

ספרו לנו כיצד נוכל לשפר את המאמר הזה!

בחרו לפחות אחת מהסיבות
אימות CAPTCHA נדרש.

המשוב נשלח

אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר