מהות: מערכת ניהול מלאי עוזרת לעסקים לנהל טוב יותר את המלאי שלהם. המערכת תאפשר לנהל מוצרים, לחייב בניינים על פריטי מלאי ולשמור על סדר עבודה כך שנוכל לנהל את המלאי באופן יעיל וחכם.
תוכן עניינים
- הגדרת פריטי מלאי לשימוש בבילדאפ
- הקמת מחסנים
- הכנסת הפריטים מספק למלאי של מחסן החברה / מחסן הבניין
- העברת פריטים ממחסן למחסן
- מצבים נוספים להזזת פריטים (על פי הצורך): החזרה לספק, השאלה/החזרה, החזרה מאתר הלקוח, העברה לבלאי, ועוד.
- דוח פריטים (דוחות מלאי)
- תמחור פריטים
- עדכון מלאי
- שימוש בפריטים מהמלאי
תהליך:
- הגדרת פריטי מלאי לשימוש בבילדאפ
- הקמת מחסנים
- הכנסת הפריטים מספק למלאי של מחסן החברה / מחסן הבניין
- העברת פריטים ממחסן למחסן
- מצבים נוספים להזזת פריטים (על פי הצורך):
החזרה לספק, השאלה/החזרה, החזרה מאתר הלקוח, העברה לבלאי, ועוד. - דוח פריטים
- תמחור פריטים
- עדכון מלאי - התאמת מלאי / ספירת מלאי
- שימוש בפריטים מהמלאי
שלבים:
הגדרת פריטי מלאי לשימוש בבילדאפ
ניתן לנהל להוסיף פריטים ולקבוע להם מחיר משני מקומות: "הגדרות מנהל" ואז "טבלאות מערכת". או "מלאי" ואז "ניהול פריטים".
- בתוך הטבלה שלנו, נוכל להוסיף את הפרטים הדרושים:
(תצוגה ממסך טבלאות מערכת)
(תצוגה מ"ניהול פריטים")
הוספת פריט חדש – תתבצע בשורה התחתונה הריקה. כל פריט שנתחיל להוסיף, יפתח לנו שורה ריקה חדשה מתחתיו, עבור הפריט הבא. לכל פריט נזין:
- מק"ט
- מחיר (כמה אנחנו גובים מהבניין עבור הפריט) כולל מע"מ: במידה ואין מחיר, יש להכניס סכום '0 ₪'
* ניתן גם לקבוע מחיר לפריט עבור בניין ספציפי דרך בניינים פעילים -> לשונית מחירי פריטים לבניין. במקרה שקיים לבניין מחיר משלו כל שימוש בפריט זה עבור הבניין יחושב אוטומטית לפי המחיר לבניין ולא המחיר הכללי. - עלות (בכמה חברת הניהול קונה את הפריט) כולל מע"מ:במידה ואין מחיר, יש להכניס סכום '0 ₪'
- פעיל: אם המוצר לא מסומן כפעיל, הוא לא יהיה זמין לשימוש במקומות השונים במערכת.
בסיום: שינויים יישמרו רק לאחר סגירת חלון "טבלאות מערכת". כל עוד שלא ביצענו זאת, לא נוכל לראות את השינויים בשאר המסכים שנפתח.
2. הקמת מחסנים
- "מחסן חברה": דורש הקמה ידנית.
- מחסן בניין/ספקים/עובד: מוגדרים במערכת המלאי, כישות מלאי נפרדת. כלומר, לכל ספק, ובניינים שמקימים במערכת, נוצר גם שם מקביל, במערכת המלאי, באופן אוטו'.
- על מנת להקים "מחסן חברה" ו/או לשנות הגדרותיו והגדרותיהם של שאר מחסני החברה, יש להיכנס לתפריט "מלאי" ומשם נעבור ל-"ניהול יחידות מלאי".
- במסך זה נוכל ליצור מחסן חדש, לשנות שם/כתובת של מחסן נוכחי, ואף למחוק מחסן קיים:
3. הכנסת הפריטים מספק למלאי של מחסן החברה / מחסן הבניין
כשעובדים עם מלאי, הספקים (אם בתחום הגינון, חשמל, אינסטלציה, מעליות וכו') שהוגדרו בבילדאפ, כבר לא משמשים רק לצורך ביצוע עבודות/פרוייקטים בבניינים המנוהלים. הספקים למעשה מתחילים לספק סחורה שאותה חב' הניהול שומרת "במחסנים". ללא הכנסת סחורה (פריטים) מספק, המחסן שלנו (מחסן חברה/בניין) יישאר ריק, לא יהיה איך להוציא סחורה מהמחסן ל"מדף" (ביצוע תיקונים ועבודות בבניין הלקוח(.
- מסך "כניסה למלאי" ומסך "ניפוק לבניין" נראים בדיוק אותו הדבר, פרט לכותרת החלון, והם אף עובדים אותו הדבר.
- באופן הכנסת פריטים מהספקים השונים, אל תוך המחסנים שלנו, ההבדל בין האם פריטים אלו ייכנסו למחסן החברה, או למחסן הבניינים, מתמקד בשורה הראשונה, בין "מקור" > וה-"יעד".
- הכנסת פריטים למחסן החברה: (לרוב) נבחר במקור את שם הספק, וביעד נבחר "מחסן החברה".
- הכנסת פריטים למחסן בניין: (לרוב) נבחר במקור את שם ספק, וביעד נבחר "שם הבניין הרצוי".
- פריט: ניתן לבחור רק מתוך הפריטים שכבר הגדרנו ב"ניהול פריטים".
- מחיר: נמשך מהמחיר שהגדרנו בטבלת המערכת - "ניהול פריטים".
- כמות: נקליד את הכמות הרצויה.
- הערות: ניתן להכניס הערה כללית על הכל, בראש טבלת הפריטים, או הערה פר פריט.
4. העברת פריטים ממחסן למחסן
- בהמשך, וכפועל יוצא מהכנסת פריטים למחסן, ישנה אפשרות לבצע העברת אותם פריטים, בין המחסנים השונים.
- לצורך כך ניכנס ל-
- ובדומה להכנסת פריטים למלאי, ול-ניפוק לבניין, נקבל ב"העברה בין מחסנים" מסך דומה, ובו נבחר את המקור, את היעד, אילו פריטים להעביר, ומה כמות הפריטים להעברה:
5. מצבים נוספים להזזת פריטים (על פי הצורך): החזרה לספק, השאלה/החזרה, החזרה מאתר הלקוח, העברה לבלאי, ועוד.
- כל האפשרויות הנ"ל, פותחות לנו מסך דומה למסך "העברה בין מחסנים", "ניפוק לבניין" וכו'). גם כאן ההבדל, מבחינת הנראות, הוא בכותרת בלבד. בכולם יש לבחור מאיפה להעביר – ולאן להעביר + את הפריטים (והכמות שלהם), הנדרשים שברצוננו להעביר.
.6דוח פריטים (דוחות מלאי)
- במסך דוחות המלאי יש אפשרות להנפיק דוח "דוחות מלאי" / דוח "תנועות מלאי":
- בבחירת "דוחות מלאי", ניתן לבחור או מחסן ספציפי, או "מלאי כלל מחסני החברה" וללחוץ על "הפק דוח".
הסיבה שכמות פריטים יכולה להיות במינוס, תובא בהמשך.
- בעת בחירת "תנועות "מלאי" יש לבחור האם:
- אנחנו רוצים להציג תנועות של פריט מסוים – "סוג פריט".
- לפי תנועות מחסן, ואז לבחור את המחסן שעבורו יוצג הדוח
7. תמחור פריטים:
- ניתן לשנות את מחירי הפריטים ממספר מקומות במערכת:
1. בעת הקמת הפריט (מחיר עבור כל הבניינים)
2. בלשונית מחירי פריטי לבניין בתוך בניינים פעילים - כאשר מוגדר מחיר ספיציפי לבניין כל שימוש בפריט זה עבור הבניין יחושב אוטומטית לפי המחיר לבניין ולא המחיר הכללי:
- נוכל לבחור אחד או יותר מהפריטים הרשומים.
- לאחר מכן נקבל את מחיר הבסיס, ומשמאלו, עמודה של המחיר שניתן לבניין (ניתן גם לתת ב 0 ש"ח )
8. עדכון מלאי (ניהול פערים/סטיות שיש במלאי בפועל, לבין מה שדווח במערכת) יכול להתבצע ב- 2 דרכים:
- התאמת מלאי
- ספירת מלאי
אפשרות 1 - התאמת מלאי ביצוע התאמה באופן פרטני לפריטים מסוימים
אפשרות 2 - התאמת מלאי לאחר שמבצעים ספירת מלאי כוללת לכל הפריטים פר מחסן
9. שימוש בפריטים מהמלאי: ניתן להשתמש בפריטים הקיימים במלאי, בעת הקמת "הוצאה חדשה (ללא תשלום)" שנמצאת בתחתית מסך "בניינים פעילים"
- חלון הוצאה חדשה (ללא תשלום), נראה כך:
- בחלק זה ניתן לבחור את אופן הניפוק - האם הניפוק של המוצרים יהיה ישירות מהספק, או מהחברה.
- ניתן לבחור גם אילו פריטים מהמלאי שייכים לאותה הוצאה, ומה הכמות של כל פריט.
- חשוב לדעת: ניתן להוסיף להוצאה, כמות פריטים בעודף (מעבר למה שקיים בפועל במחסן), במקרה כזה כמות המלאי של הפריט תתעדכן ליתרה שלילית ונוכל לראות זאת בדוחות מלאי.
האם מאמר זה היה מועיל?
נהדר!
תודה על המשוב
מצטערים! לא יכולנו לעזור
תודה על המשוב
המשוב נשלח
אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר