משאב השעה הפרטנית הוא גולת הכותרת של רפורמת 'עוז לתמורה'. מורים מעידים שהשעה הפרטנית תורמת לעליית הישגי התלמידים ואף תורמת לאיכות הקשר בין המורה לתלמיד. המורים עובדים במסירות ורואים בהצלחת התלמידים את הצלחתם.
יחד עם זאת, יש קושי בקביעה ובתיאום השעה הפרטנית. הרבה פעמים המורה המקצועי שרוצה לעזור לתלמידים מתקשים שהוא מלמד אבל הוא נתקל בבעיה של תאום שעות:
קושי למצוא שעה מתאימה שמשותפת לכל התלמידים שזקוקים לאותו שיעור
חוסר התאמה בין השעות הפנויות של התלמידים, לבין השעות הפנויות של המורה
מצב זה מתסכל מאד את המורה ואת התלמידים ואף עלול לימור תחושת ניכור בין התלמידים למורה. התלמידים עלולים לחוות תחושה שאין על מי לסמוך ואין במי להיעזר.
"פרטניות-פרו" נותנת מענה מקיף לבעיה זו
תוכן עניינים
- יתרונות המערכת עבור המורים המקצועיים
- יתרונות המערכת עבור רכז המקצוע
- יתרונות המערכת עבור המחנכים
- יתרונות המערכת עבור הצוות הייעוצי
- יתרונות המערכת עבור המנהל
יתרונות המערכת עבור המורים המקצועיים
המורים המקצועיים ממלאים בלוח הזמנים של האפליקציה את השעות הפנויות שלהם להוראה וכך עושים גם התלמידים והאלגוריתם של האפליקציה יוצר את החיבורים המיטביים בין המורים לתלמידים.
במקרה שהמורה המלמד בכיתה לא פנוי עבור תלמידי כיתתו, הם ישובצו למורה אחר בצוות.
אותו מורה שלא היה לו שעות מתאימות לתלמידים שלו יוכל ללמד תלמידים שאינם שלו וכך כלל התלמידים יקבלו עזרה ומענה.
עבודה צוותית זו מחזקת את תחושת הגיבוש בין המורים המקצועיים ותורמת לעבודת הצוות.
המורה יוכל להגדיר באפליקציה שהוא מבקש ללמד רק את תלמידיו. המערכת תיתן עדיפות לתלמידיו להשתבץ לשיעור זה ורק אם לא תהיה התאמה, אז המערכת תלמידים של מורים אחרים.
יתרונות המערכת עבור רכז המקצוע
כידוע הישגי המקצוע נמדדים, מפורסמים ואף מושווים לממוצע הארצי. איגום משאב השעות הפרטניות יעמיק את מתן השעות למקסימום תלמידי בית הספר ויביא לשיפור האקלים הבית ספרי, ישפר את תחושת השייכות ואת תחושת המסוגלות של התלמידים.
יתרונות המערכת עבור המחנכים
פעמים רבות, תלמידים מתקשים הם תלמידים מתוסכלים. מצב זה מביא לא פעם לבעיות רגשיות ו/ או התנהגותיות. לא כל התלמידים יכולים להיעזר במורים פרטיים והמחנך עומד חסר אונים מול מצוקת התלמידים שלו. שימוש באפליקציה מעלה באופן ניכר, את הסיכוי לקבלת מענה בית ספרי.
התוצאה היא שהתלמידים משפרים את הישגיהם, ואת יחסי האמון שלהם עם המחנך, מורי בית הספר ועם המערכת כולה עולים. כמובן שזה משפיע באופן ישיר ומבסס את יחסי האמון של ההורים עם המחנך והמערכת.
חשוב לציין: לאחר שהמחנך חווה את השפעת השעות הפרטניות של מורים אחרים על תלמידיו, באופן טבעי עולה אצלו המוטיבציה ללמד שעות פרטניות כמורה מקצועי.
יתרונות המערכת עבור הצוות הייעוצי
הרבה פעמים בעיות התנהגותיות ורגשיות הן תוצאה של תסכול לימודי. שיבוץ התלמיד לשיעורים פרטניים מעמיק את תחושת האמון של התלמיד בבית הספר. במיוחד כאשר המורה בכיתה הוא זה שמלמד את התלמיד בשעה הפרטנית. התלמיד לומד לסמוך על המורה, תחושת המסוגלות שלו עולה ונראה השפעה ישירה על התנהגותו בכיתה ועל מצבו הרגשי.
יתרונות המערכת עבור המנהל
בבית ספר תיכון גדול יש למעלה מ-100 מורים. לפי חישוב של 6 שעות פרטניות בשבוע לכל מורה, עולה שבכל מוסד חינוכי יש לפחות 600 שעות לא מנוהלות בצורה מערכתית מיטבית.
לצורך המחשה - אם משרה מלאה של מורה היא 40 שעות - יוצא שהשעות הפרטניות הן שוות ערך למשרה של 15 מורים.... מדובר במשאב יקר ערך וחשוב מאין כמוהו שחשוב לנהל.
האם מאמר זה היה מועיל?
נהדר!
תודה על המשוב
מצטערים! לא יכולנו לעזור
תודה על המשוב
המשוב נשלח
אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר