תוכן עניינים
הגדרת מחיר
ניתן להגדיר מחיר לפריט במערכת לפי 4 מאפיינים:
- מקט
- מחסן
- יחידת מידה
לכל שורה במחירון יש תאריך תוקף, שממנו והלאה המחיר בתוקף. המערכת תמיד בוחרת את המחיר הכי עדכני.
הגדרת מספר מחירונים
ניתן להגדיר מספר מחירונים במערכת. את המחירונים ניתן לשייך לספק או ללקוח. כאשר המחירון משויך לספק - המחירים יבואו לידי ביטוי בהזמנות רכש ובחשבוניות ספק.
כאשר המחירון מוגדר ללקוח - המחירים יבואו לידי ביטוי בהזמנות לקוח ובחשבוניות לקוח.
מחירון בסיס ללקוחות
מוגדר בהגדרות מערכת -> לשונית חשבוניות
המחירון פעיל לכל הלקוחות שלא הוגדר להם מחירון, או שהוגדר להם מחירון חלקי, כלומר רק לחלק מהפריטים (למשל כאשר רוצים לקבוע מחיר מיוחד לקבוצת פריטים שתהיה שונה מהמחירון הרגיל לכלל הלקוחות).
לדוגמה, אם מזינים בהזמנת לקוח מוצר מסוים, אשר אין לו מחיר במחירון הייעודי שהוגדר ללקוח, אז מחיר הפריט יישלף ממחירון הבסיס של כלל הלקוחות. המנגנון מתואר בפירוט בסעיף הבא
אופן בחירת מחיר ללקוח
- בחירת מחירון
- בדיקה האם ללקוח יש מחירון קניה ספציפי. אם כן – פונים תחילה למחירון המוגדר לו
- אם המוצר לא קיים במחירון הזה – עוברים לבדוק במחירון בסיס ללקוחות
- איתור שורה מתאימה במחירון למחיר מתבצעת קודם כל למקט + יחידת מידה
- לאחר מכן על ידי בחינת ההתאמה הגדולה ביותר לפי העדיפויות הבאות:
- התאמה לפריט וגם מחסן – כלומר, נמצאה שורה במחירון שרשומה בה גם המחסן המתאים וגם המקט
או - התאמה לפריט ללא מחסן – נמצאה רשומה עם המקט, ללא מחסן (ריק)
או - התאמה למחסן ללא פריט – נמצאה רשומה למחסן, ללא פריט (ריק). מחיר זה יחול על כל הפריטים במחסן זה שלא צוין עבורם מחיר אחר.
- התאמה לפריט וגם מחסן – כלומר, נמצאה שורה במחירון שרשומה בה גם המחסן המתאים וגם המקט
- אחרי שנמצא מחיר, מתבצעת בדיקה נוספת מול כרטיס הפריט לבדיקת מחיר מינימום. אם המחיר שנקבע במחירון נמוך מהמינימום – המינימום גובר.
האם מאמר זה היה מועיל?
נהדר!
תודה על המשוב
מצטערים! לא יכולנו לעזור
תודה על המשוב
המשוב נשלח
אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר