שאלות נפוצות

השתנה ב ה', 12 דצמ ב- 12:34 אחר הצהריים

הכנו כאן מקבץ שאלות נפוצות עם תשובות עבורכם


תוכן עניינים


איך מבטלים את שליחת המיילים למורים ולתלמידים על ידי המערכת

המערכת יכולה לבצע הקצאה אוטומטית כל יום בשעות הערב (בשעות 1900 & 2100) ולאחר מכן שולחת מייל על עדכונים למורים ולתלמידים. נשלחות הודעות גם לשיעורים שבוטלו, וגם להורים על אי הגע של תלמיד לשיעור.
 
ניתן לשלוט במשימות האלה לכל בית ספר במסך ההגדרות של בית הספר:

 


כיצד להגביל מקצועות לימוד לשכבות מסוימות ?

 בהגדרות מקצועות -> הגבלת שכבות למקצוע

 


איך להגדיר תלמידים עם רמת לימוד מיוחדת (שיעור אישי)

 ישנם תלמידים שצריכים לקבל שעות פרטניות שיעור יחידני, כלומר ללא תלמידים נוספים בקבוצה.
 
על מנת שהמערכת תזהה אותם ככאלה, יש להגדיר להם רמת לימוד מיוחדת עבורם, כדי שהמערכת לא תשבץ אותם עם תלמידים אחרים.
 
ההגדרה היא לפי תלמיד ולפי מקצוע (כדי לאפשר גמישות מרבית למשל: במקצועות מסוימים רוצים ביחד עם כולם ורק במתימטיקה שיעור יחידני) באופן הבא:
 
מהתפריט הראשי -> לשונית רמות לימוד בכיתות"


 


יוצג החלון להלן, יש להוסיף שורה לכל תלמיד ומקצוע
 



ניתן לגשת לטבלה הנ"ל גם מכרטיס התלמיד:
 



האם יכול להיות שמורה קיבל שיבוץ בשעות שלא סימן ?

תשובה קצרה - לא.

ברשימה של המורים, רואים שמורה שיבץ לעצמו למשל שלוש שעות ספציפיות, ואז כשנכנסים לתוך הכרטיס של המורה זה נראה שהוא קיבל הקצאות בשעות שהוא לא ביקש.
 
ברשימת מורים מוצגות רק השעות הפנויות, כלומר כאלה שעדיין לא משובצים להם תלמידים.
 
ניתן לראות בכרטיס מורה -> לשונית "ימים ושעות פרטניות" את כל השעות שנרשמו כפנויות לפרטני ועבור כל שעה כזו שיש שיבוץ – ניתן לראות שנקבע מקצוע ושובצו תלמידים (ניתן ללחוץ על מספר התלמידים כדי לראות את הרשימה)

 

אחרי שינוי פרטי מורה או תלמיד הטבלה לא מתעדכנת

כשאני משלימה פרטים בתוך כרטיס מורה וחוזרת לרשימה של המורים, לא רואים את השינוי. כנ״ל לגבי כל שינוי אחר. רק כשאני סוגרת את האפליקציה ונכנסת שוב זה מראה. אין איזו אפשרות של שמירה או ריפרש?
 
טופס רשימת מורים מתרעננת אוטומטית בכניסה לטופס. ניתן לרענן ידנית על ידי לחיצה על מקש F9

 

אני לא מצליחה למלא כיתה ספציפית למורה

בלשונית "מקצועות" יש ללחוץ על הלחצן המסומן מטה, ואז להוסיף שורות בטופס שנפתח

 


כיצד לתת מענה לתלמיד שזכאי ליותר משיעור אחד פרטני באותו מקצוע ?

 הבעיה: המערכת לא מאפשרת הגשת בקשה לאותו מקצוע יותר מפעם אחת.
 
פיתרון אפשרי: להוסיף את המקצוע המבוקש בשורה נוספת לרשימת המקצועות. לדוגמה: "מתימטיקה 5משני"
 
כך ניתן להגיש בקשה נוספת למקצוע הזה

 

האם המורים מקבלים את השיבוצים רק באפליקציה או שיש אפשרות לשלוח להם במייל ?

כאשר המערכת מפורסמת (בהגדרות בית ספר) המורים והתלמידים מקבלים מייל אוטומטי על שיבוצים ושינויים בשיבוצים.


מתי מתבצעת בפועל ההתאמה ?

המערכת מבצעת הרצה של אלגוריתם השיבוץ כל יום בשעות 1900 ו- 2100. עם סיום ההרצה נשלחות הודעות למורים ולתלמידים על שעות חדשות ששובצו וגם על שינויים שקורים (ביטולים למשל)

יש לוודא שבהגדרות בית הספר מסומן "התאמה אוטומטית יומית". סימון זה מיועד לשלב של התחלת השנה, כאשר רוצים לשלוט בזמן שבו מתבצעות הרצות של האלגוריתם, כאשר עדיין לא השלימו את קליטת הנתונים של התלמידים והמורים.



כל כמה הזמן מורים/ תלמידים צריכים להכנס לבדוק ?

תשובה קצרה - לא צריכים...

המערכת שולחת הודעה למייל או לסמס כאשר יש עדכון לגבי שיעור פרטני. העדכון נשלח למורה ולתלמיד לאחר הרצת אלגוריתם ההתאמה. ראו שאלה קודמת - אם האלגוריתם רץ כל יום, אז בשעות הערב המערכת תשלח הודעות באופן אוטומטי.

האם מאמר זה היה מועיל?

נהדר!

תודה על המשוב

מצטערים! לא יכולנו לעזור

תודה על המשוב

Liquid error: 822: unexpected token at '{ "label": "כתובת הדוא"ל שלך", "type": "email", "name": "helpdesk_ticket[email]", "id": "helpdesk_ticket_email", "required" : "true" } '

ספרו לנו כיצד נוכל לשפר את המאמר הזה!

בחרו לפחות אחת מהסיבות
אימות CAPTCHA נדרש.

המשוב נשלח

אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר