הכחשת עסקה

השתנה ב ג', 10 דצמ ב- 2:51 אחר הצהריים

מבוא

מהות ההליך: לבצע סגירה של 360 מעלות על טיפול בהכחשות שלקוחות מבצעים מול חברת האשראי (מחוץ למערכת).

במצב כזה, המערכת לא יודעת שלקוח הכחיש עסקה. אז מצד אחד יש בפועל פחות כסף בבנק, ובבילדאפ יראה עדיין שקיים אותו תשלום שהוכחש. ובנוסף אותו חודש ששויך לתשלום, עדיין משויך לתשלום זה. דבר זה יוצר חוסר התאמה בכספים בין הבנק לבילדאפ.


בנוסף לכך, ישנה גם עמלה בגין הכחשה זו, בסך 40 ש"ח + מע"מ. סכום זה יגבה מהחשבון שאליו מופקד הכסף.


הליך הכחשת עסקה בבילדאפ: הליך זה מאפשר במקרה כזה - לבצע רישום ההכחשה בבילדאפ ( לא מתבצע זיכוי לכרטיס האשראי ), ובנוסף, כדי שחשבון הבנק שאליו הופקד הכסף (לרוב חשבון הבנק של הבניין) לא יצטרך לספוג את עמלת ההכחשה - ניתן לגבות אותה מהלקוח.



שלבי התהליך
1. עבור עסקאות אשראי שטרם הוכחשו ולא בוצע זיכוי עבורן, ורק להן, יופיע לחצן "רישום הכחשה" 


2. מה ניתן לעדכן בעת רישום ההכחשת עסקה:

  • סכום הכחשה
  • תאריך הכחשה
  • והאם להוסיף חיוב "אחר", לדייר/ת על מנת לגבות בהמשך את עלות ההכחשה, מהדייר/ת



3. פעולה זו יוצרת:

    א. זיכוי לעסקה המקורית - על מנת שיהיה ניתן לחייב אותה מחדש (כמו שבבנק הפעולה מבוטלת, כך גם אצלנו בבילדאפ).

    ב. מה שאומר שגם השיוך של החודש שבוצע עבורו תשלום, מתבטל, על מנת שיהיה ניתן לבחור אותו מחדש, לצורך התשלום.

    ג. מאחר וכל פעולה כספית במערכת יוצרת שורה במסך "פעולות כספיות", אז תופיע שם שורה חדשה עם המלל:  

       "... עמלת הכחשה [חודש] [שנה] הכחשה 46.8"


   

     ד. בנוסף, אם סימנו בעת ביצוע הכחשה "הוסף חיוב מיוחד לדייר בגין הכחשת עסקה", תיווצר שורה לחייב את הלקוח גם בגין  

         העמלה של ההכחשה כ"אחר" (דומה למיוחדת). כפי שיוסבר בסעיף 5.


4. ביצוע ההכחשה במערכת, יהיה מיוצג גם בדו"ח הכנסות, ובדו"ח עסקאות אשראי (שבמסך "בניינים פעילים" לשונית "דוחות"), על 

    מנת שבסוף היום גם נזהה את הפעולה כפעולה של הכחשה ולא תשלום/זיכוי רגיל, וגם בכדי שבסוף היום, כשנבוא לבצע התאמות 

    בנקים, הכל יוכל להיות מאוזן.


 

    

בדו"ח הכנסות לבניין





בדו"ח עסקאות אשראי


על מנת להבין שמדובר בהכחשה ניתן לראות תחת עמודת "תוצאה" (בצד שמאל) "עמלת הכחשה":




5. במידה ובחרנו להוסיף "חיוב לדייר בגין הכחשת עסקה" (סעיף 2), ומאחר ופעולה זו יצרה לנו שורה תחת "אחר" (מיוחדת), עכשיו גם 

    נוכל לבצע גבייה עליה: 





האם מאמר זה היה מועיל?

נהדר!

תודה על המשוב

מצטערים! לא יכולנו לעזור

תודה על המשוב

Liquid error: 822: unexpected token at '{ "label": "כתובת הדוא"ל שלך", "type": "email", "name": "helpdesk_ticket[email]", "id": "helpdesk_ticket_email", "required" : "true" } '

ספרו לנו כיצד נוכל לשפר את המאמר הזה!

בחרו לפחות אחת מהסיבות
אימות CAPTCHA נדרש.

המשוב נשלח

אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר