טיפול בצ'ק שבוטל ועדיין הופקד בטעות
מהות: המדריך עוסק במצב בו חברת הניהול מקבלת צ'קים מלקוח, ואותו לקוח ביקש לא להפקיד את הצ'ק. מה שאומר שצריך להחזיר את הצ'ק ללקוח. אבל קורה שמגיע עובד, ולוקחת את הצ'קים לבנק, ומפקיד אותם בכל זאת, מאחר והוא לא יודע שמדובר בצ'ק שיש להחזיר ללקוח. במצב כזה, יש להחליף את השיוך הקיים בגבייה, של הצ'ק שהתקבל, עם תשלום אחר.
כניסה למסך הגבייה
ראשית יש להיכנס לחלון "בניינים פעילים" מהסרגל העליון:
נעמוד על אחד הבניינים ונילחץ למטה על "גבייה"
* לציין שישנן דרכים נוספות להגיע למסך זה, כגון כניסה לגביי ממסך "יחידות", ומסך "ניהול גבייה".
במקרה שהמערכת מקושרת ל-ERP
- אם המערכת מקושרת ל-ERP, במעמד התשלום יוצאת קבלה, ותצא גם חשבונית עבור צ'ק שאמור להיפרע באותו החודש.
- אבל כל הצ'קים כבר רשומים באופן כזה שחוקית אסור לשנות את הצ'קים.
- הסיבה לכך, ששינוי הצ'קים לא ישנה את התוכן של הקבלה, ואז תהיה קבלה שלא תואמת את מה שמופיע בבילדאפ.
- לכן, במצב כזה, אנחנו נפעל לפי המדריך: החזרת שיק לדייר
במקרה שיוצאים אישורי תשלום (ולא קבלה)
- במקרה כזה ניתן לערוך את התשלום שבוצע, ולשנות את פרטי הצ'ק הישן, בפרטי החדש, או לבצע שינוי של אמצעי התשלום.
- במסך הגבייה נבצע סינון לפי התשלומים שבוצעו באותה הדירה בבניין.
- ניתן לבצע חיפוש ממוקד יותר: לפי "צורת תשלום" - "המחאה", ו/או לפי החודש ששוייך לאותו תשלום, דרך "תאריך שיוך תשלום":
לאחר מכן נבחר את השורה הרוצה, ונלחץ למטה על "עריכת תשלום":
במידה ונקבל את ההודעה הבאה:
נצטרך קודם להפעיל את אפשרות עריכת התשלום, ורק אז לחזור ולערוך את התשלום. את זה נעשה דרך סרגל כלים עליון, ונבחר:
ובחלון שיפתח, נפתח את האפשרות של עריכת תשלום דרך לשונית "העדפות אישור תשלום" ואז לסמן את "אפשר עריכת אישורי תשלום"
לאחר מכן נחזור למסך הגבייה, נבצע את הסינון הרצוי, ונלחץ על "עריכת תשלום"
כעת נוכל לשנות את מספר הסימוכין של הצ'ק הישן, סכום, צורת תשלום, פרטי בנק וכו'.
ניתן גם לשנות את "צורת התשלום" ולהעביר למשל לתשלום במזומן.
לציין: במסך זה ניתן למחוק את הצ'ק בצד שמאל - אך אם מוחקים לא ניתן להחזיר אותו!
האם מאמר זה היה מועיל?
נהדר!
תודה על המשוב
מצטערים! לא יכולנו לעזור
תודה על המשוב
המשוב נשלח
אנו מעריכים את המאמץ שלכם וננסה לתקן את המאמר